Serwis samolotu

0
99

Latanie po niebie jak wolny ptak zawsze było marzeniem i motywowało Braci Wright do stworzenia tej cudownej maszyny o nazwie Samolot. Ale aby zapewnić optymalną wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo, musisz również utrzymać samolot.

Obsługa samolotów ma dwa główne krytyczne modele funkcjonalne – konserwacja zapobiegawcza i konserwacja oparta na wymaganiach. W ramach konserwacji zapobiegawczej zwykle podejmowane są dodatkowe kroki w celu ochrony samolotu przed zaczepami, które mogą wystąpić w przyszłości, takie jak kontrola skrzydeł po każdym locie w celu przewidzenia i usunięcia problemów, które mogą powodować problemy podczas lądowania lub w powietrzu.

Konserwacja oparta na wymaganiach polega na usunięciu problemu w momencie jego pojawienia się, tzn. Jest on specyficzny dla wymagań. Zazwyczaj obejmuje to działania krytyczne, dlatego instrukcje są zwykle przygotowywane proaktywnie dla każdego przewidywanego problemu, aby zapewnić minimalne straty czasu podczas jego wystąpienia.

Testowanie statków powietrznych jest najważniejszym działaniem operacyjnym wykonywanym przez techników utrzymania ruchu. Każda część, taka jak skrzydła, kadłub, płaszczyzna ogonowa, pompy, zawory i wyposażenie komunikacyjne, jest sprawdzana i natychmiast wymieniana, jeśli okaże się problematyczna.

Procedury testowe są zwykle powtarzalne, złożone i skrupulatnie zaprojektowane. Procedury te są podzielone na pewne poziomy w zależności od rodzaju obsługi technicznej, jakiej potrzebuje samolot. W normalnych warunkach samolot jest sprawdzany po każdym locie (poziom 1), a następnie poziom wzrasta wraz ze wzrostem liczby godzin lotu. Eksperci sugerują sprawdzanie statku powietrznego co sześć miesięcy na placu obsługi technicznej w celu dokładnej kontroli.

Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pasażerów, utrzymanie statku powietrznego nigdy nie było uważane za zwykłą czynność utrzymania. Międzynarodowe agencje obsługi technicznej statków powietrznych, takie jak Federal Aviation Administration (USA), EASA (Europa) i AIATA (Australia), ustanowiły surowe zasady i wytyczne dotyczące obsługi technicznej statków powietrznych w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pasażerów.